top of page

9. sērija. Kāds ir seriāla mērķis?


Labdien.

Kā jau solīju, šodienas sērija būs kā tāds līdzšinējo sēriju kopsavilkums. Un arī atbildes uz komentāros izteiktajiem jautājumiem un piezīmēm. Taču, vispirmām kārtām gribu atbildēt uz vienu – pašu galveno jautājumu. Kādēļ šāds seriāls vispār ir tapis? Ja kāds domāja, ka es loloju ilūzijas par to, ka man izdosies ar šādu gājienu iegūt lielu publicitāti un uztaisīt skandālu pa visu Latviju – tas tā nebūt nav. Es skaidri apzinājos, ka būs tieši tā kā ir. Neviens medijs, pat visdzeltenākais un melīgākais neiepīkstēsies par šo stāstu. Lai gan reizēm var tikai apbrīnot to, kādas muļķības tiek atraktas sociālajā vidē un publiskotas kā ziņas. Nē, mans mērķis bija pavisam cits. Un tas bija – pievērst pašas sistēmas uzmanību. Lai jau tur sākas iekšējās intrigas, kā viņi savā starpā to sauc - ''tjorkas'' un beidzot sāktos vismaz kaut kāda kustība. Šis mērķis viennozīmīgi ir sasniegts. Viss man apkārt notiekošais līdzinās vairāk kārtīgam spiegu romānam, nekā reālajai dzīvei. Varētu padomāt – šim zēnam vairs ''nav pilns rublis'', taču arī tā tas nav. Gadījumā, ja tas tā būtu, es sāktu bloķēt visus tos, kuri domā ne tā kā es, piebļaut sociālo vidi ar to kā man draud (un tādi mājieni tiešām ir), dzēst nevēlamos komentārus un tamlīdzīgas histēriskas darbības. Bet es to nedaru un nedarīšu. Jo, pirmkārt, pat kritiķi palīdz man ar padomu un otrkārt, tieši to jau sistēma arī gaida – histēriju un paniku no manas puses. Lai pēc tam paziņotu – šo nav vērts ņemt galvā. Bet žurnālistu terminoloģijā runājot, pie ''pupiem un asinīm'', ķersimies klāt jau rītdienas sērijā.

Tagad pie komentētājiem. Ir mums šeit viens cilvēks, kurš komentē ļoti aktīvi. Es viņu pazīstu, jau ilgāku laiku. Un varu teikt tikai paldies par padomiem un mācībām, kuras viņš man sniedzis. Taču tajā pat laikā novēroju vienu nepatīkamu tendenci – vai nu cilvēks ir dziļi aizvainots, ka viņa padomos iespējams neieklausās - un tīri psiholoģisku apsvērumu dēļ atbild ar skepticismu kā arī brīžiem nepamatotu kritiku, savos komentāros diskreditējot to ko daru – ja jau tu neklausi man, tad es tevi iznīcināšu, vai arī tam ir pavisam cits mērķis. Lieki teikt, ir pamats tā domāt, jo tas ir cilvēks kurš sistēmā pazīst visu un visus, pats gadiem ilgi bijis tās sastāvdaļa. Bijušo nemēdz būt – ne komunistu, ne drošībnieku. Tādēļ es savus secinājumus esmu izdarījis. Bet tā vietā lai bloķētu Tevi un dzēstu Tavus komentārus, es to nedarīšu. Atceros, ko teici sākumā, kad izstāstīju Tev par šo lietu, kā solījies palīdzēt ar savām zināšanām, pieredzi un tamlīdzīgi. Un redzu, kas notiek pašlaik. Lūdzu pieņem to, ka es patreiz nevaru pilnībā uzticēties praktiski nevienam un tādēļ reizēm daru pretēji tam, ko saki Tu. Nevis tādēļ, ka es uzskatītu, ka Tu neko nesaproti. Bet ar šiem saviem komentāriem Tu panāc ka šim stāstam seko aizvien mazāk interesentu. Vai tāds ir Tavs mērķis? Ja tā, tad skumji.

Un, lai būtu skaidrāk. Lūk Tavs pēdējais publiskais komentārs par 8. sēriju:

Sorry, bet pie mehāniskās asfikcijas arī iespējama kuņģa satura atvemšana. Tādēļ apgalvojums - ''Jebkuram, kas saistīts ar nozari ir skaidrs, ka atvemtas masas norāda tieši uz indēšanu.'' ir vairāk kā nepareizs, un šādu apgalvojumu spēj izteikt tikai persona, kas ir ļoti tāla no attiecīgās nozares. Otrkārt, izejot no lietas materiāliem, kā arī gandrīz VISU liecinieku liecībām, apsūdzētā ir bijusi vairāk nekā adekvāta, tādēļ atkrīt jautājums par - ''Šeit drīzāk jājautā, kādēļ viņai pašai nav tikušas veiktas nekādas asinsanalīzes pēc aizturēšanas? Sevišķi, ja pastāvēja pamatotas aizdomas par indēšanu?''. Tomēr kas ir vērā ņemams un spriedumā tā arī nepaskaidrots fakts - kurā brīdī, un kāda iemesla dēļ ir atmesta versija par indēšanu, jo minētās raksturīgās pazīmes, kas tika konstatētas abiem bērniem var rasties gan pie mehāniskās asfikcijas, gan pie atsevišķiem indēšanas gadījumiem. Bet šādu nesakritību neviens neiztirzā...

Kādēļ gan Tu šajā gadījumā apzināti diskreditē? Jā, esmu tāls no sistēmas, taču tas nenozīmē, ka Tu būtu vienīgā absolūtā patiesība un neesmu runājis ne ar vienu citu – tik pat tuvu sistēmai kā Tu un iespējams vēl tuvāku? Un šie cilvēki nez kādēļ runā pretējo. Bet Tu to pasniedz tā – es gudrs, tu muļķis. Ja Tev tas sagādā prieku, tad turpini tādā pašā garā (no sirds ceru, ka tas ir TIKAI šis "prieciņš").

Un otrkārt, ja jau piesienamies vārdiem, kā to katrā savā komentārā dari Tu, tad... Tu esi iepazinies ar lietas materiāliem un neesi man par to pateicis? Tad man jāsaka tikai viens: ''Arī tu Brut?''... Bet, ja nopietni, tad šī ir arī apzināta cilvēku dezinformēšana. No deviņiem mediķiem, kuri liecinājuši spriedumā lielākā daļa ir teikuši to, ka jā – Ginta izskatījusies neadekvāti mierīga, uzreiz piebilstot, ka no pieredzes zina, ka cilvēki šādas traģēdijas mēdz uztvert dažādi. Viens var būt histērijā, otrs pilnīgi mierīgs. Tad kādēļ gan liec cilvēkiem, kuri lasa Tavus komentārus domāt, ka Tu nu visu šeit zini un nav tā kā es stāstu savā seriālā. Ja tas ir tikai tādēļ lai parādītu šo pašu ''es gudrs – tu muļķis'', tad man ļoti žēl. Savukārt, ja aiz tā slēpjās, piemēram, mēģinājumi diskreditēt un atsist man kaut vai tos simts skatītājus, tad man kļūst interesanti. Un tad ir viens jautājums – kādēļ? Un nav tā, ka Tev tagad jāsāk histēriski atbildēt, komentāros. Gribi, varam uztaisīt online sarunu, bez iespējām kaut ko izdzēst vai pielabot no manas puses. Saki laiku un daram. Man nav ko slēpt.

Piedodiet visi pārējie, protams, ka šī sērija izveidojusies vairāk par tādu kā diskusiju starp diviem paziņām. Bet redziet, kas notiks, ja aktīvi komentēsiet šo seriālu. Par Jums arī kādu svētdienas sēriju uztaisīšu. Taču, ja nopietni, tad šķiet uz pārējiem komentāriem atbildēju jau uzreiz un gana izsmeļoši.

Jebkurā gadījumā liels paldies visiem atbalstošajiem un uzmundrinošajiem komentētājiem, visiem kuri saprot cik ļoti šī lieta ir samudžināta un cik ļoti svarīga ir tās atrisināšana. Jo, padomājiet tikai par vienu – vai ir bijis vēl lielāks skandāls Latvijas tieslietu vēsturē? Gan jau ir, tikai noslāpēts, kā tagad mēģina noslāpēt šo. Bet sistēma pati par sevi, manuprāt, ir pilnībā sapuvusi. Līdz ar to mēs nedrīkstam domāt – mani jau tas neskars. Es arī tā domāju un tad skāra. Kopš seriāla publicēšanas esmu saņēmis arī daudzas vēstules, kurās lasu visu to pašu. Sistēma ir ne tikai korumpēta un noziedzīga. Manuprāt, tā ir arī stipri analfabētiska. Bet tiesiskums ir visas valsts pastāvēšanas pamatu pamats. Ja nav tā, tad nebūs arī pašas valsts!

Taču galvenais mērķis ar šo seriālu ir sasniegts – sistēmā ir izcēlusies panika. Ne Gintai, ne man ķieģelis uz galvas vairs uzgāzties nevar un ir pilnīgi skaidrs, ka kaut kas būs tomēr jādara. Tādēļ arī tiek sūtīti provokatori, "labvēļi" un visādi citādi brīnumi, lai mēģinātu kaut jelkādā veidā mīkstināt un novilcināt, manuprāt, neizbēgamo sistēmas fiasko.

 

Autors: acgarni.com

 


Citi lasa arī šo
PayPal ButtonPayPal Button
bottom of page