top of page

31. sērija. Zūdošā nauda un ''bezmaksas'' medicīnas aprūpe


Labdien.

Kā jau iepriekš esmu minējis, turpmāk sērijas tiks publicētas trešdien, piektdien un svētdien plkst. 12:00. Tas saistāms gan ar vasaras iestāšanos, gan arī ar manu papildu noslodzi - gatavošanos tiesas procesam par 19.06.2016. uzbrukumu man, jo lieta jau ir nosūtīta uz tiesu.

Ir pienācis tas brīdis, kad man atkal būs Jums jālūdz palīdzība. Ne priekš sevis, bet gan priekš Gintas. Lieta tāda, ka viņai cietumā atkal ir sasāpējies zobs. Nepieciešamā summa ir EUR 150.-, jo cietuma "zobārste" NESPĒJ pateikt, kurš tad īsti zobs esot jālabo, tad jātaisa būšot DIVI blakusesoši zobi! Rentgena protams tur nav. Zināšanai - ar zobiem problēmas cietumā ir regulāras un ne tikai Gintai vien. Kādēļ? Jo cietumā ir nepilnvērtīga pārtika, kas nozīmē arī kalcija, vitamīnu un daudz kā cita trūkumu. Ieslodzītajām, kurām jāpārtiek no šīs ''valsts maizes'', zobi sāk gluži vienkārši sadrupt. Ja kādam ir ilūzijas, ka tur taču medicīniskajai aprūpei jābūt par brīvu - Jūs maldāties. Par brīvu zobus cietumā tikai IZRAUJ! Bet zobu labošana ir MAKSAS pasākums un tur nu NEKO nevar padarīt. Vai nu maksā, vai arī paliec bez zobiem. Lieki teikt ka šādā režīmā, bez palīdzības no ārpasaules, dažu gadu laikā var palikt ar iespēju tikai putriņas ēst...

Man pašreiz tādas naudas nav. Un nav arī kur to ņemt. Esmu jau ne reizi vien apmaksājis zobu labošanu un citas Latvijas cietumu "bezmaksas" medicīnas "pakalpojumus". Man ir mēģināts iestāstīt, ka Ginta mani krāpjot, ka izspiežot naudu. Cietumnieces itkā tā bieži rīkojoties. Var jau būt, ka cietumnieces tā tiešām dara. Tikai ne Ginta. Man nav ne mazākā pamata viņai neticēt, jo līdz šim viņa nekad mani nav krāpusi. Arī šoreiz nebūs izņēmums, jo naudu vajag tikai un tieši zobu labošanai. Vakar ar Gintu sarunājām, ka viņa atsūtīs čeku/kvīti, lai es varētu Jums atskaitīties publiski, ka nekāda ''Jāņu ballīte'' cietumā ar šo finansēta netiks. Tātad, šo jautājumu noņemam jau pašā saknē.

Bet ir vēl cita - daudz nopietnāka problēma. Fotogrāfijā redzat tikai vienu no pēdējiem pārskaitījumiem, kuru Ginta joprojām nav saņēmusi. Jaunā datu aizsardzības regulējuma dēļ, visu, kas saistīts ar personu datiem esmu izņēmis, taču ar sarkano aplīti apvilku datumu un laiku, kurā banka apstiprina, ka maksājums ir saņemts un izpildīts. Taču pēc Gintas vārdiem, viņa šo naudu tā arī nav redzējusi. Un atkal jau - es viņai ticu. Jo pēc manām domām, šī ir kārtējā sistēmas muskuļu demonstrēšana. Kontekstā ar pārējiem notikumiem ir skaidrs viens - to lapseņu pūzni, kas saucās iekšlietu/tieslietu sistēma ir izdevies kārtīgi savandīt un tur nu tagad niknu lapseņu iekšā ir vairāk kā vajadzīgs. Cik man zināms, KNAB ir pieprasījis veikt pārbaudi un dot savu atzinumu par tiesneses I.Naruškas iespējamo interešu konfliktu TM. Noteikti, ir paprasīts arī atzinums par prokurores J.Kušakovas rīcību un tās motīviem, tāpat droši vien ir ar V.Čuprikas un citu VP ''profesionāļu'' darbības izvērtēšanu. Ienaidnieku man tagad ir daudz un viņiem joprojām ir vara. Iespēja ietekmēt to, kas šķietami nav iespējams. Pat banku darbību - un šai gadījumā pat Valsts Kasi! Tas tiek darīts. Atgādināšu kaut vai to faktu, ka liels privāts uzņēmums - Tele2 tika piespiests izmainīt manu sarunu izdrukas, faktiski tās viltojot. Visbeidzot, lai arī lūdzu KNAB izvērtēt iespēju nodrošināt man kā lieciniekam kaut niecīgu, bet tomēr aizsardzību, atbildes pagaidām nav. Vienīgais - telefonisks novēlējums no KNAM izmeklētaja sargāt sevi un būt uzmanīgam! Nu labi, uz šo varu atbildēt tikai vienu - ne jau man ir jābaidās, jābaidās ir sistēmai. Jo kādas no spindzošajām lapsenēm visticamāk tomēr nāksies upurēt. Likums ir pārkāpts vairākkārtīgi, viltojumi ir acīmredzami. Un tā visa rezultātā sistēma ir "iesēdinājusi" cietumā uz 20 gadiem visvairāk cietušo sievieti. Un vēl nekautrējas viņu reāli spīdzināt. Un ne jau pirmo reizi! Gribētos gan pieredzēt, kā augstākminētie darboņi padzīvotu ilgāku laiku ar sāpošiem zobiem cietumā.

Bet ko tagad darīt, ja ir šādas problēmas un iespējams nauda līdz Gintai tā arī nenonāks? Ir divi potenciālie risinājumi. Viens lētākais, kurš tad arī aptuveni izmaksās šos EUR 150.- Tikko man šī nauda būs, pats personīgi aizbraukšu uz VK un iemaksāšu šo naudu Gintas kontā pa taisno. Un kamēr man nebūs apstiprinājuma, ka tā ir ieskaitīta kontā, prom neiešu. Kvīti protams atrādīšu. Šādi ''draudiņi'' parasti nostrādā. Ir arī otrs risinājums. Dārgāks, bet tam būtu arī lielāks efekts. Jau kādu laiku esam vienojušies ar kādu juristu, ka viņš varētu panākt Gintas konvojēšanu uz kādu no ārstniecības iestādēm ārpus cietuma. Izrādās, ka valstij pēc likuma IR jākonvojē ieslodzītie BEZ maksas. Ziniet, ko sastāsta ieslodzītajām tur iekšā - ka viņām vēl konvojs esot jāfinansē! Lai nebūtu jāstrādā. Taču šim juristam, kurš to uzņemsies ir jāmaksā. Pie tam, viņš uzņemsies arī Gintas lietas tālāku virzību. Jo ir tādas lietas, kuras es izdarīt nespēju, tai skatā formālu iemeslu (speciālā izglītība, sertifikācija, statuss utt.) dēļ. Lai kā arī to vēlētos. Šāds gājiens izmaksātu papildu EUR 200.- kas manuprāt, arī ir jau ļoti adekvāts cipars šai situācijai. Un uz tiem "advokātiem", kas lietas ņem pa brīvu, piedodiet, ne es, ne Ginta vairs nepaļausimies. Viens jau viņu palīdzēja notiesāt.

Tādēļ, vadoties pēc iespējām, arī pieņemšu lēmumu, kā tieši rīkoties tālāk. Gribu tikai lūgt - censties būt operatīviem, ja varat un vēlaties palīdzēt. Tas zobs jau mazāk nesāpēs. Tikai vairāk. Un katrs, kuram kaut reizi mūžā zobi ir sāpējuši, zinās cik tas ir neizturami. Situācija patiešām ir akūta un mūsu valstij uz to nospļauties. Kas tur, pamocīsies viena ieslodzītā. Viņa taču nogalināja savus bērnus. Kas tā nemaz nav patiesībā un sistēma jau tagad tiek purināta, par šo neiedomājamo noziegumu grupā - pret neaizsargātu, jau tā pašu dārgāko - bērnus zaudējušu māti.

Tādēļ no sirds lūdzu, palīdziet lūdzu kā nu kurš to spēj. Jā, šoreiz ir vajadzīga nauda, bet nav svarīgi cik liela vai maza tā būs. Kopā sakrāsies, tam es ticu. Jau iepriekš pateicos par cilvēcību un izpratni gan Gintas, gan savā vārdā. Un neaizmirstiet - neviens Jūs nemēģina krāpt, būs kvītis, čeki utt., un tos es noteikti publiskošu. Naudiņu var pārskaitīt uz kontu SEB bankā, kā arī uz manu Pay Pal kontu.

Rekvizīti:


AS SEB Banka:

Konta Nr. LV82UNLA0033360716472


Pay Pal konts:


Ar norādi - Gintai Voicišai, medicīnas izdevumu segšanai.

Mans tālrunis jautājumu gadījumā ir +371 28700336, skype: marisxberzins

 

Autors: acgarni.com

 

Citi lasa arī šo
PayPal ButtonPayPal Button
bottom of page